האנטישמיות מרימה ראש: אמבולנס 'הצלה אוקראינה' הוצת בידי פורעים באישון לילה

    שמואל גרמן No Comments on האנטישמיות מרימה ראש: אמבולנס 'הצלה אוקראינה' הוצת בידי פורעים באישון לילה
    16:05
    06.05.24
    קובי פינקלר No Comments on המבצע הצבאי בטול כרם: מחבל חוסל, מטענים הושמדו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול (שני) בשעות הלילה, הציתו אנטישמים אלמוניים את האמבולנס של 'הצלה אוקראינה'. לאמבולנס, שאך סיים בשבוע האחרון ללוות קבוצת חולים במסעם להתפלל על קברי הצדיקים באוקראינה, נגרם נזק רב, כמו גם לציוד הצלת חיים שהיה בתוכו.

    האמבולנס, ששימש בשנים האחרונות את הארגון במאות מקרים של פינוי חולים יהודים מרחבי אוקראינה לקבלת טיפול רפואי, עמד הכן ליד הכינוסים הגדולים ביארצייטים באוקראינה, והעניק מענה רפואי בברדיטשוב, וולודניק, האדיטש, ועוד. רק לאחרונה ליווה האמבולנס את מסעם חסידי ויז'ניץ ובאיאן בראשות האדמורי"ם שליט"א.

    מהמשטרה המקומית נמסר שממצאים שנלקחו מהזירה ניתן להסיק שהמטרה היתה אנטישמית ע"י זיהויו של האמבולנס כמספק שירות ליהודי אוקראינה. מדובר ככל הנראה באוקראינים אנטישמיים שלא ראו בעין יפה את הפעילות היהודית באוקראינה.

    יו"ר 'הצלה אוקראינה' הרב הלל כהן, שעוסק בימים אלו בהכנות הלוגיסטיות – ולא רק בתחום הרפואי – לקראת חגי תשרי והגעת עשרות אלפי חסידי ברסלב לאומן בראש השנה, התקשה להאמין למראה האמבולנס המפויח, חודשיים בלבד לפני הגעת ההמונים. עם זאת, הוא מבטיח לעשות הכל על מנת להמשיך ולתת את הסיוע הנדרש למאות האלפים הפוקדים את אוקראינה במשך השנה, בכלל וליהודי אוקראינה בפרט.

    המשטרה המקומית הבטיחה לשים יד על הפורעים, בטענה שהם ידועים למשטרה, וזו לא הפעם הראשונה שהם מתנכלים לסמלים יהודיים. חבר הנאמנים של 'הצלה אוקראינה' התכנס לדיון בעקבות ההצתה, והעביר פניה לשלטונות דרך יו"ר הוועד ליהודי אוקראינה יוסף זיסלס, ומנכ"ל הקונגרס היהודי האירו-אסייתי, למצות הדין עם הפורעים.

    DSC_2882 DSC_2881 DSC_2886 DSC_2884 DSC_2880



    0 תגובות